Моє портфоліо

ПОРТРЕТ


Мета портфоліо:
·         продемонструвати найбільш значущі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетенції;
·         проаналізувати  узагальнити і систематизувати результати своєї роботи;
·         обєктивно оцінити свої можливості та спланувати дії з подолання складнощів і досягнення більш високих результатів;
·         визначити напрямки професійного зростання.

Педагогічне кредо:


«Знань ніколи не бува багато»

«Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться»

«Бійся не того, що не вмієш, а того,  що не навчишся»




Роздуми в голос
       Колись, не так давно, дуже популярним було одне гасло: «Наші діти—наші квіти». Я з цим цілком погоджуюсь. Тоді наш навчальний заклад  можна уявити як великий квітник, а викладачів як садівників. Ми старанно вирощуємо свої квіти, плекаємо їх, доглядаємо, втішаємось ними. Але квіти не ростуть на пустому місці. Щоб квітка була міцною, здоровою, гарною потрібно дуже багато.
       Найголовніше—треба мати мету: якою повинна вирости квітка.Головна мета української системи освіти згідно Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті — "Створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, здатні навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянської освіти".
 Система освіти має забезпечувати:
·     формування особистості;
·     збереження і продовження української культурно-історичної традиції, формуванню  культури міжетнічних відносин;
·     виховання людини демократичного світогляду і культури;
·     формування у дітей і молоді цілісної наукової картини світу і сучасного світогляду,  здібностей і навичок самостійного наукового пізнання;
·     розвиток у дітей і молоді творчих здібностей;
·     виховання здорового способу життя;
·     формування трудової і моральної життєтворчої мотивації;
·     підготовку людей високої освіченості й культури;
·     екологічне, етичне та естетичне виховання й формування високої гуманістичної  культури особистості;
·     організацію навчально-виховного процесу з урахуванням сучасних досягнень науки,  педагогічної теорії, соціальної практики, створення та впровадження інформаційних  технологій навчання;
·     різноманітність типів і видів закладів освіти, індивідуалізацію навчання і виховання.
І ось мета є, можна починати процес вирощування.    З чого ж починати? 
З ґрунту — основи, фундаменту.
            Я опираюсь на три фундаментальні принципи, які складають педагогічну основу парадигми шкільної освіти в Україні:
·    Принцип «учень в центрі» (особистісно-орієнтований підхід)
·    Принцип «освіта = становлення», маючи на увазі становлення людини, її духовності, самостного, його самотворення, самоформування в особистість, персону.
·    Принцип співробітництва і розвиваючого навчання.
            Але яким би хорошим не був ґрунт, без добрив він стає пустим. Грунт потребує внесення добрив.
Як добрива я використовую педагогічні стратегії, які спрямовані на формування у дітей основних якостей адаптованої інноваційної особистості:
Відкритість новому досвіду         Іноді деякі діти закриваються, як мушлі, а змусити мушлю відкритись без її бажання дуже важко. Можна стукати, грюкати, але безрезультатно. Щоб уникнути цього, я намагаюсь використовувати на уроках різноманітні форми і методи роботи, по можливості провожу різні типи уроків, використовую рольові ситуації, намагаючись переконати учнів в необхідності здобувати знання все своє життя, і  головне—вміти здобувати ці знання. Дуже допомагає мені в цьому групова робота. При груповому обговоренні максимально підвищується активність і внесок кожного учасника, в групі учні набувають досвіду активного слухання, співробітництва, упевненої поведінки, толерантності.
Внутрішня свобода Людина від природи само детермінована, сама творить власну долю, вільна у виборі власного життя і несе відповідальність за цей вибір. Тому дуже важливо навчити учнів робити правильний вибір. Час від часу я створюю ситуації, в яких учні змушені робити вибір. Починаючи з самого простого-створення груп. Крім того вони майже на кожному уроці роблять вибір—відповідати їм чи ні.
 Спонтанність Вміння швидко й адекватно реагувати в нестандартних ситуаціях.
                     Позитивне мислення       Я завжди переконую своїх учнів у тому, що якщо їм щось не вдається, то це не означає, що так буде завжди. Необхідно трішки попрацювати над собою і тоді все зміниться на краще, тобто—треба вчитися через помилки впевнено йти до своєї мети. (байка про жабенят).
      Добрива внесені, залишається полити нашу квітку. Вода—це те, без чого рослина не може обійтися, те, що вона потребує постійно.
Це інтерактивні технології:
·         мікрофон;
·         мозковий штурм;
·         графічні диктанти;
·         робота в групах;
·         рольові ігри;
·         дебати.

      І ось залишається остання умова, необхідна для росту і розвитку квітки—клімат. Поганий клімат може звести нанівець всі старання і зусилля.     На уроках створюю психологічний клімат, атмосферу ділового зацікавленого співробітництва. Умію бачити в кожному вихованцеві майбутню особистість, вмію слухати і розуміти кожного учня, щиро бажаю так викласти знання, щоб учень перевершив мене, як вчителя.

РОБОЧІ МАТЕРІАЛИ

Проведення відкритих уроків



Дата

Тема

Мета
Посилання на додаток
2020
Веб-квест «Земля – наш дім»
Квест - це ігрова форма групового виконання завдань. Для участі у грі учасники формують команди, дають їм назви. Команди проходять сім станцій. На кожній отримують завдання (розв’язати задачу, відповісти на запитання, розшифрувати цитату заховану в хмарі слів, знайти зашифроване слово...) та оцінку за його виконання.

2019
Інтегрований урок з фізики біології та медицини «Фізика в медицині»
Основними задачами уроку були поглиблення знань про взаємозв’язок фізіології організму людини і фізичних явищ які при цьому відбуваються, принцип роботи фізичних приладів на прикладах роботи тонометра, термометра, кардіографа.

2018
«День Землі»
Привернути увагу кожного учня до проблем планети і навколишнього середовища.
2017
Інтегрований урок «Як фізики і біологи люблять фізкультуру»
Здоров’я зберігаюча:   оптимізувати емоційний фон, попередити перевтому, гіподинамію, забезпечити рухливу активність, навчитись діагностувати рівень розвитку рухливості хребта.
2016
«Екологічна криза сучасності»
Урок передбачає наявність емоційно зворотнього зв'язку, спілкування з учнями, спільного пошуку вирішення практичних завдань.
2015
«Світ навколо нас і я його частинка»
Виховувати в учнів любов до природи, бережливе ставлення до неї, усвідомлення того, що їм жити в ХХІ столітті, а тому обов’язком юного покоління буде не допустити екологічного лиха, врятувати красу землі.
2014
«СНІД – смертельна  загроза людству»
Ознайомити учнів з поняттями СНІД і ВІЛ та їх ознаками, сприяти усвідомленню учнями небезпеки, пов’язаної із поширенням СНІДу на планеті, виховувати почуття відповідальності за власну поведінку та ведення здорового способу життя.
2013
Урок-тренінг «Здоров’я – цінність нашого життя»
Дати учням поняття щодо здорового способу життя;  довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка;  формувати прагнення займати активну життєву позицію;  сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтації на здоровий спосіб життя.
додаток №1
2012
Бінарний урок «Жива природа очима фізики»
Формувати в учнів загальне уявлення про біоніку, як особливу галузь науки і виробництва та їх практичне значення у різних галузях людської діяльності; поглибити знання і уявлення про використання в техніці, архітектурі, дизайні знань про конструкцію та форми, принципи та технологічні процеси живої природи; сприяти економічному та екологічному вихованню учнів.
друк у журналі «Профтехосвіта»
№2, лютий  2014
2012
«Туберкульоз сьогодні:факти та перспективи»
Виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я; формувати у підлітків прагнення займати активне життєву позицію;  вести здоровий спосіб життя; формувати толерантне ставлення до хворих на туберкульоз.
друк у журналі «Профтехосвіта»
№3, березень 2013
2011
«Згубний вплив алкоголю на організм підлітків»
Узагальнення знань про шкідливість алкоголю на організм підлітків; виховання в учнів негативного ставлення до алкоголізму, як анти суспільного явища, що призводить до деградації особистості.
друк у журналі «Профтахосвіта»
№1, січень 2013


Розробки позакласних заходів
 
Дата
Тема
Мета
Посилання на додаток
2019
«Чарлз Дарвін – геніальний вчений, безбожник та відважний шукач істини»
Учні дізналися багато цікавого про життя та наукову діяльність вченого, про його кругосвітню подорож , яка тривала п’ять років, про його відношення до релігії та еволюційні погляди  на розвиток життя на землі.
Зміст уроку сприяв розвитку в учнів інтересу до навчання. Спокійний тон, уважне і добре ставлення до учнів у поєднанні з вимогливістю, витримка – усе це передається учням і слугує еталоном людських стосунків.

2019
Позакласний захід з хімії до 150-ти річчя відкриття періодичного закону «Дмитро Менделєєв – велетень думки і праці»
Поглибити знання учнів про життя і наукову діяльність Д.І. Менделєєва. Показати глибину захопленості людини науки, самовідданість у наполегливій праці.

2018
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
Інтелектуальні ігри розвивають розумові здібності, логічне мислення, сприяють розширенню світогляду та тренують пам'ять. У процесі їх виконання формуються такі якості: кмітливість, винахідливість, стійкість характеру, дух суперництва, яскрава емоційність, а це приносить учням радість та насолоду.

2017

КВК «Хімічна подорож по Періодичній таблиці»
Активізувати знання та вміння учнів з хімії;  показати внесок Д.І.Менделєєва в науку; розвивати інтелект, виховувати наукове розуміння Періодичного закону, що він являється науковим підтвердженням матеріальної єдності світу;широкий світогляд, розумову діяльність,        творчу активність, вміння працювати в колективі, силу волі.
2016
«Не руйнуй гармонії земної»
До Міжнародного дня Землі.
Виховувати нову свідомість – екологічну, розширити знання учнів про екологічний гуманізм; виховувати в учнів екологічну культуру, любов до природи, дбайливе ставлення до неї; здійснювати екологічне виховання, формувати активну життєву позицію.
2015
«Інтелектуали всіх груп, єднайтесь!»
Розширити світогляд учнів;  підвищити їх інтелектуальні здібності; показати можливості вивчення ситуацій, які виникають в житті, побуті;  розвивати вміння висловлювати свої думки та власне відношення до різних подій, випадків.
2014
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
Розширити світогляд учнів;  підвищити їх інтелектуальні здібності; показати можливості вивчення ситуацій, які виникають в житті, побуті;  розвивати вміння висловлювати свої думки та власне відношення до різних подій, випадків.
2013
«Тоді вони хотіли хліба, а зараз – пам’яті»
Знайомлячи учнів з жахливими фактами геноциду окупаційної влади проти українського народу, викликаючи жаль, співчуття, обурення і ненависть до катів, поглиблювати розуміння цінності свободи й незалежності України, а також особистої критичності кожного громадянина до її закріплення і зміцнення, щоб ніколи не повторилися репресії, голодомори, нехтування правами людини; виховувати патріотів своєї держави; розвивати цікавість до минулого свого народу; виховувати правильне ставлення до історії Українського народу.

додаток №3
2013
«Геній правди»
Узагальнити із учнями життєвий і творчій шлях геніального поета України Т.Г.Шевченка;
розширити знання учнів про значення творчості Кобзаря в історії України;
 розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, вміння спостерігати; виховувати інтерес до української літератури, патріотизм, повагу і шанобливе становлення до поета; виховувати почуття свідомості, колективізму, розуміння краси українського слова;
виховувати гордість за український народ, за його минуле
2012
«Ми – українці»
виховувати повагу до національних символів України;
розвивати шанобливе ставлення до українських   звичаїв та традицій;
виховувати повагу до української мови;
розвивати інтерес до історії України;
виховувати почуття патріотизму, любові до рідної землі

додаток  №2
2011
«Твоя професія – твоє майбутнє»
розкрити суть правильного вибору професії та її значення для
держави і особистості; формувати усвідомлене розуміння поняття                        «життя», його унікальності, цінності, значущості для кожної
особистості; спонукати учнів до роздумів над важливими
життєвими проблемами; ставлення до власного життя та життя
інших людей, як до найвищої цінності.
друк у журналі «Профтехосвіта»
№6, червень
2013

додаток№4




 ДОСЯГНЕННЯ

Публікації

Назва публікації
Рік публікації
Назва видання для статті, видавництва для книги, гіперпосилання для сайту
Веб-квест «Земля – наш дім»
2020
«Світ навколо нас і я його частинка»
2018
Інтегрований урок «Як фізики і біологи люблять фізкультуру»
2018
«День Землі»
2018
     Міжнародне співробітництво: Україна - Литва
2014
Журнал  «Профтехосвіта»
№8, серпень  2014
Видавництво «Шкільний світ»
     Бінарний урок «Жива природа очима фізики»
2014
Журнал  «Профтехосвіта»
№2, лютий  2014
Видавництво «Шкільний світ»
     «Твоя професія – твоє майбутнє»
2013
Журнал  «Профтехосвіта»
 №6, червень 2013
Видавництво «Шкільний світ»
     «Туберкульоз сьогодні:факти та перспективи»
2013
Журнал «Профтехосвіта»
№3, березень 2013
Видавництво «Шкільний світ»
     «Згубний вплив алкоголю на організм підлітків»
2013
Журнал «Профтехосвіта»
№1, січень 2013
Видавництво «Шкільний світ»
     «Хімія – наше життя, наше майбутнє»
2012
Журнал «Відкритий урок» №3, березень 2012
Видавництво «Плеяди»
     «Властивості оцтової кислоти»
2012
Журнал «Відкритий урок» №5, травень 2012
Видавництво «Плеяди»





Немає коментарів:

Дописати коментар